Je weet dat je iets moet doen om klanten aan te kunnen trekken. Je wilt ze aan jouw bedrijf binden, maar hoe? Misschien dat Crossphase – Professionals in content de oplossing voor jou hebben. Zij kunnen via contentmarketing meer klanten voor jou aantrekken. Wat contentmarketing precie singoudt lees je hieronder!
De definitie van contentmarketing
Contentmarketing is een afgeleide vorm van het beter bekende marketing. Content marketing houdt zich zoals de naam al verklapt bezig met de content. Welke informatie je aanbiedt, op welke manier je de informatie verwoord en waar je de informatie toont zijn van belang binnen marketing. Vandaar dat er de vorm content marketing voor is ontstaan. Zodra je doorhebt welke informatie jouw doelgroep van je verlangt kan je daar op inspelen. Dit doe je door relevante content aan te bieden aan jouw doelgroep. Door het aanbieden van relevante en gevraagde content kan een bedrijf gemakkelijker klanten aan zich binden. Contentmarketing is dus niet direct gericht op het verkopen van producten of goederen, maar meer op het aanbieden van informatie.
Wat is het doel ervan?
Het doel van contentmarketing is dus niet perse het verkopen van producten of diensten. Maar het doel bevindt zich wel binnen het proces daarvan. Het doel van contentmarketing is het betrekken van klanten en het aantrekken van prospecten met behulp van contentmarketing. Via contentmarketing wordt er geprobeerd een connectie te maken met prospects en klanten door gebruik te maken van content. Prospect is een ander woord voor toekomstige koper. Een prospect is al een stapje verder dan iemand die interesse toont in een product. Contentmarketing wordt dus ingezet om door content ervoor te zorgen dat de prospects en klanten een stapje verder gaan in de customer journey.
Basiselementen
Contentmarketing kan je opdelen in drie basiselementen. Het eerste element is de content zelf. Content richt zich dus op de informatie en de inhoud en vorm van de boodschap die over moet komen. Deze boodschap kan verschillende doelen hebben. Zo kan de boodschap informerend zijn maar ook vermakend. De bedoeling met contentmarketing is om klanten naar je toe te trekken in plaats van klanten direct te gaan benaderen. Hiervoor hebben we het tweede basiselement. Om zichtbaar te zijn voor de klanten en gevonden te kunnen worden is zoekmachine optimalisatie een must. Tot slot is het derde basiselement de online en offline media. deze media’s kan je weer opsloplitensen in owned media, earned media en paid media.
In het kort
Contentmarketing is niet direct gericht op het verkopen van producten of goederen, maar meer op het aanbieden van informatie. Het doel van contentmarketing is het betrekken van klanten en het aantrekken van prospecten met behulp van contentmarketing. Contentmarketing bevat drie basiselementen namelijk de content, zoekmachineoptimalisatie en online en offline media.